miercuri, 28 octombrie 2009

Utilizarea frecventă a instrumentelor muzicale poate schimba forma şi "puterea de procesare" a creierului, fiind luată în considerare acum ca terapie pentru îmbunătăţirea capacităţilor cognitive, potrivit celor mai noi studii în domeniu, citate de Telegraph.co.uk.

Chiar şi IQ-ul poate creşte în acest fel cu până la şapte procente, atât în cazul copiilor cât şi în cel al adulţilor, susţin cercetătorii. Experţii spun că există dovezi clare care indică faptul că muzicienii au creiere diferite de cei care nu obişnuiesc să cânte la instrumente, deoarece primii folosesc şi alte zone ale creierului în procesarea şi interpretarea muzicii.

Aceste părţi ale creierului care controlează capacităţile motorii, auzul, stocarea informaţiilor audio şi memoria, devin mai mari şi mai active atunci când o persoană învaţă să cânte la un instrument. De asemenea, par a îmbunătăţi atenţia, planificarea activităţilor de zi cu zi şi percepţia emoţională.

"Am descoperit schimbări majore şi la creierele persoanelor care au peste 65 de ani şi cântă de 5 luni la un instrument timp de o oră pe săptămână", a declarat Lutz Jäncke, psiholog la Universitatea din Zurich.

"Părţile din creier care controlează auzul, memoria, dar şi mâinile, devin mai active. În principiu, arhitectura creierului se schimbă. La copii, în special, am descoperit că după ce învaţă să cânte la pian devin mai disciplinaţi, mai atenţi şi mai buni la planificarea anumitor acţiuni", a subliniat psihologul.

Antena3.ro


** Mi-ar fi facut placere sa scriu eu asta... doar am dat copy si paste... Enjoy!

Niciun comentariu: